Powrót do listy wiadomości

Najnowsze wiadomości

13 kwiecień 2018

Start Ligi Szóstek już w najbliższy weekend 14/15 kwietnia 2018 r.! O czym należy pamiętać?

W najbliższą sobotę (14.04.) i niedzielę (15.04.2018 r.) na boisku ze sztuczną nawierzchnią przy SP 50 im. Królowej Jadwigi (ul. Pułaskiego 96) w Białymstoku rozpoczną się rozgrywki Ligi Szóstek X edycji Białostockiej Ligi Sportu!
 
W lidze na "świeżym powietrzu" uczestniczyło będzie 48 drużyn podzielonych na 6 lig po 8 zespołów.
 
Skład poszczególnych lig:
1 - Ajas, Cescom Biała Białystok, Hurtownia Krokus, Kraska Team, Krymar, Sukces Technology Group, Top Auto, VEMAR Adrenalina.
2 - Aptel, Auto Team, BOSiR, Czarne Strzały, Drapieżnik, FC DrTusz, M-Fire, TIM Aquapomp.
3 – Bialcan, Biasan, Budmax Piasta, Chorten, Cukiernia Rozwadowski, Dragon, Genticus PTH Maltrans, Pretorium.
4 – Adampol SA, Fan Futbol, Dietetyczny Kredens, Groupon Znienacka, Krzym-Format Białystok, KZK, Poltank, Radar Krynice.
5 – Bajeczne Obrazy, Cooltura Taxi, Drużyna A „Miły”, FC Białostoczek, New-Optica, Ramis, TST Elektrociepłownia, Yellow Galacticos.
6 – Browar Murza Gol, Elektryczni Białystok, Golden Boys, Kabareczi (Alfa Team), Kombinat Budowlany, Rambo, Stal-Montaż, Ventus Windsurfing.
 

Harmonogram 1 kolejki Ligi Szóstek BLS wygląda następująco:

Sobota (14.04.)
11:45: Bajeczne Obrazy - TST Elektrociepłownia
12:30: Cooltura Taxi - Ramis
13:15: Drużyna A "Miły" - New-Optica
14:00: FC Białostoczek - Yellow Galacticos
14:45: Golden Boys - Ventus Windsurfing
15:30: Elektryczni Białystok - Kombinat Budowlany
16:15: Kabareczi - Rambo
17:00: Fan Futbol - Krzym-Format Białystok
17:45: Adampol - Poltank
18:30: Dietetyczy Kredens - KZK
19:15: Groupon Znienacka - Radar Krynice

Niedziela (15.04.)
10:15: Stal-Montaż - Browar Murza Gol
11:00: Czarne Strzały - TIM Aquapomp
11:45: Aptel - M-Fire
12:30: Auto Team - FC DrTusz
13:15: BOSiR - Drapieżnik
14:00: Pretorium - Cukiernia Rozwadowski
14:45: Bialcan - Genticus PTH Maltrans
15:30: Biasan - Budmax Piasta
16:15: Chorten - Dragon
17:00: Ajas - Krymar
17:45: Sukces Technology Group - VEMAR Adrenalina
18:30: Kraska Team - Hurtownia Krokus
19:15: Cescom Biała Białystok - Top Auto

-------------------------------------------------------------

O czym należy pamiętać przed meczami ?
Przypominamy poniżej.

 
- Na boisko "Orlik" Szkoły Podstawowej nr 50 (ul. Pułaskiego 96) w Białymstoku, gdzie rozgrywane będą mecze najlepiej przybyć minimum 30 minut przed terminem swojego spotkania.
 
- Drużyna "Gospodarza" (wymieniona w sprawozdaniu jako pierwsza) przed rozgrywanym spotkaniem przebiera się w tej samej szatni co drużyna "Gości" (wymieniona w sprawozdaniu jako druga).
 
- Spotkania będą się odbywały w dniach i godzinach zamieszczonych w terminarzu na stronie internetowej BLS.
 
- Za piłki „meczowe” dostarczone przez Organizatora przed zawodami odpowiada drużyna „Gospodarza” (wymieniona w sprawozdaniu na pierwszym miejscu). W przypadku, gdy piłka znajdzie się poza „Orlikiem” obowiązek jej dostarczenia jeszcze w trakcie trwania spotkania spoczywa na zawodnikach tej drużyny. Po zakończonym meczu drużyna „Gospodarza” zobowiązana jest przekazać piłki Sędziemu.
 
- Kapitanowie zarówno jednej jak i drugiej drużyny mogą pobierać klucze do szatni od Koordynatora obecnego na terenie "Orlika" (Andrzeja) i odpowiadają za niego jak i za porządek pozostawiony po wyjściu drużyny z szatni po zakończonym meczu. Kapitan, który pobrał klucz po zakończonym meczu, gdy drużyna skończy korzystać z szatni zwraca go Koordynatorowi. W szatni nie można pić alkoholu oraz palić papierosów. Drużyny, które nie będą tego przestrzegać zostaną surowo ukarane!
 
- Zadaniem Kapitana przed meczem jest także wypełnienie protokołu (wpisanie CZYTELNIE DRUKOWANYMI LITERAMI nazwisk i nr zawodników). Można wpisać max. 14 zawodników + jedną osobę funkcyjną wymienioną w zgłoszeniu zespołu do rozgrywek). Po pierwszym gwizdku sędziego nie można dopisać zawodnika (nawet zgłoszonego do turnieju) do Protokołu.
 
- Na "Orliku" podczas spotkania znajdować się mogą wyłącznie: zawodnicy drużyn (max 14 w jednej), a także nieprzebrany w strój sportowy trener drużyny (lub w przypadku braku trenera/osoby funkcyjnej w danym meczu inny zawodnik lub osoba odpowiedzialna za zespół wpisana do zgłoszenia danego zespołu) oraz Sędzia.
 
- Do Trenera/Kapitana/Osoby odpowiedzialnej za zespół należy też przed meczem sprawdzenie ilości żółtych i czerwonych kartek lub ewentualnych zawieszeń wynikających z postanowień Komisji Regulaminowej BLS w piłce nożnej także z poprzednich turniejów (zakładka Informacje/Download na stronie BLS).
 
- Przed meczem można rozgrzewać się tylko i wyłącznie na boiskach przyległych do "Orlika". 
 
- W trakcie meczu Kapitan, odpowiada za zachowanie drużyny, której każdy z zawodników z osobna powinien zachowywać się zgodnie z ideą "fair-play".
 
- Drużyny biorące udział w rozgrywkach występują w jednolitych strojach z numerami (z wyjątkiem bramkarza) i obuwiu do gry na Orliku typu "halówki”, „adidasy”, „tenisówki” lub typu „turf”. Zawodnik nie spełniający w/w wymogów nie mogą być dopuszczani do gry.
 
- W trakcie trwania spotkania zawodnicy nie mogą nosić na sobie przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu innych graczy (biżuteria, zegarki itp., a w szczególności ochraniaczy z elementami metalowymi).
 
- Po zakończonym spotkaniu Kapitan zobowiązany jest sprawdzić Protokół meczowy podpisany przez Sędziego. W razie wątpliwości dot. przyznanych bramek lub kartek nie tym osobom lub nr, które są wpisane przez Sędziego lub Koordynatora Kapitan wyjaśnia z nimi zaistniałą sytuację.
 
 
 
INNE:
 
Bramka może zostać zdobyta bezpośrednio:
- z akcji,
- z rzutu karnego,
- z rzutu wolnego bezpośredniego do bramki drużyny przeciwnej,
- z rzutu rożnego do bramki drużyny przeciwnej,
- z rozpoczęcia gry do bramki drużyny przeciwnej.
 
W przypadku gdy piłka bezpośrednio wpadnie do bramki przeciwnika:
- po dalekim wyrzucie rękoma przez bramkarza,
- z wrzutu (aut wykonany nogą),
- z rzutu wolnego pośredniego,

- z rzutu od bramki (tzw."piątki"),
gola nie uznaje się i zarządza rzut od bramki. 
 
W przypadku gdy piłka wpadnie do bramki własnej drużyny po bezpośrednim strzale:

- z rzutu wolnego pośredniego i bezpośredniego,
- z wrzutu (aut wykonany nogą),
- z rzutu rożnego,
- z rozpoczęcia gry,
gola nie uznaje się i zarządza rzut rożny dla drużyny przeciwnej.
 
Wrzut:
• czas na wznowienie gry z wrzutu to 4 sekundy (jeżeli wykonanie wrzutu z autu nie nastąpi w ciągu 4 sekund, od powstania możliwości do jego wykonania to wrzut przyznaje się drużynie przeciwnej),
• w momencie wykonania wrzutu, wykonawca częścią jednej stopy znajduje się na linii bocznej lub na podłożu na zewnątrz linii bocznej,
• piłka musi leżeć nieruchomo na podłożu, w miejscu gdzie przekroczyła linię boczną, na zewnątrz pola gry w odległości maksymalnie do 25 cm od tego miejsca,
• zawodnik ma prawo poprosić sędziego o rozpoczęcie gry gwizdkiem i odsunięcie przeciwnika na odległość co najmniej 5 m.,
• jeżeli piłka nie wejdzie na pole gry z wrzutu z autu sędzia nakaże wznowienie gry z autu drużynie przeciwnej.
 
Rzut wolny:
• czas na wznowienie gry z rzutu wolnego to 4 sekundy (jeżeli wykonanie rzutu nie nastąpi w ciągu 4 sekund, od powstania możliwości do jego wykonania przyznaje się rzut wolny pośredni drużynie przeciwnej),
• w rozgrywkach nie obowiązuje przepis dot. „fauli akumulowanych”,
• zawodnik ma prawo poprosić sędziego o rozpoczęcie gry gwizdkiem i odsunięcie przeciwnika na odległość co najmniej 5 m.,
 
Rzut rożny:
• czas na wznowienie gry z rzutu rożnego to 4 sekundy (jeżeli wykonanie rzutu nie nastąpi w ciągu 4 sekund, od powstania możliwości do jego wykonania przyznaje się rzut od bramki dla drużyny przeciwnej),
• zawodnik ma prawo poprosić sędziego o rozpoczęcie gry gwizdkiem i odsunięcie przeciwnika na odległość co najmniej 5 m.,
 
Rzut od bramki:
• zawodnik drużyny broniącej kopie piłkę ustawioną na linii pola bramkowego,
• zawodnicy drużyny przeciwnej muszą się znajdować poza polem karnym, aż do momentu prawidłowego wprowadzenia piłki do gry,
• piłka została prawidłowo wprowadzona do gry, gdy została kopnięta bezpośrednio poza pole karne w obrębie pola gry,
• czas na wznowienie gry z rzutu od bramki to 6 sekund (jeżeli wykonanie rzutu nie nastąpi w ciągu 6 sekund, od powstania możliwości do jego wykonania przyznaje się rzut wolny pośredni dla drużyny przeciwnej z linii pola bramkowego),
 
Rzut karny:
• piłka musi być umieszczona w PUNKCIE KARNYM oddalonym 7 m. od bramki,
• zawodnik wykonujący rzut karny musi być zidentyfikowany,
• bramkarz broniący rzut musi pozostawać na własnej linii bramkowej pomiędzy słupkami bramkowymi, zwrócony twarzą do wykonawcy rzutu, do czasu kopnięcia piłki,
• zawodnicy inni niż wykonawca rzutu muszą zajmować miejsca na polu gry, na zewnątrz pola karnego, za punktem karnym, w odległości co najmniej 5 m. od punktu karnego,
• po zajęciu pozycji określonych Przepisami Gry sędzia daje sygnał na wykonanie rzutu karnego,
• wykonawca rzutu musi kopnąć piłkę do przodu,
• piłka jest w grze jeżeli została kopnięta i poruszyła się do przodu,
• jeżeli rzut karny został podyktowany w normalnym czasie gry, a czas pierwszej lub drugiej połowy został przedłużony tylko na jego wykonanie bądź powtórzenie to gol musi być uznany jeżeli przed przekroczeniem linii bramkowej pomiędzy słupkami i pod poprzeczką bramki piłka dotknie jednego lub obu słupków bramkowych, poprzeczki lub bramkarza, a także zaistnieją jakiekolwiek z tych możliwości,
• sędzia decyduje kiedy rzut karny jest rozstrzygnięty.

Zmiany:
• zawodnicy, Trener lub Osoba Odpowiedzialna za zespół powinni się znajdować w strefie zmian wyznaczonej „pachołkami” przez Organizatora,
• strefy zmian mają długość ok. 5 metrów, znajdują się wzdłuż linii bocznej oddalonej od środka boiska ok. 5 m.,
• strefa zmian danej drużyny usytuowana jest na połowie gry bronionej przez zespół i zmieniana w drugiej części meczu,
• w strefie zmian (jak i w obrębie ogrodzonego „Orlika”) znajdują się tylko i wyłącznie zawodnicy wpisani do sprawozdania meczowego i gotowi do gry oraz wyłącznie jedna osoba funkcyjna (wymieniona w zgłoszeniu zespołu oraz sprawozdaniu meczowym),
żadna osoba znajdująca się w strefie zmian nie może w trakcie gry wychodzić poza nią (z wyjątkiem zawodników kontuzjowanych), a już szczególnie nie może wchodzić do strefy zmian drużyny przeciwnej,
• wymiana może zostać dokonana podczas gry lub w czasie przerwy w grze,
• zawodnik, który podlega wymianie nie musi uzyskać zgody sędziów na opuszczenie pola gry,
• sędzia nie muszą zezwalać zawodnikowi na wejście na pole gry,
• przed wejściem na pole gry, zawodnik rezerwowy (wchodzący) czeka aż zawodnik z pola, którego zastąpi, opuści pole gry,
• zawodnik wymieniany musi opuścić pole gry w strefie wymiany swojej drużyny , wyjątkiem jest tutaj sytuacja kiedy zawodnik ten znajduje się już poza boiskiem za zgodą sędziów lub odniósł kontuzję i nie może kontynuować gry,
• procedura wymiany może zostać wstrzymana przez sędziego, jeżeli zawodnik nie ma odpowiedniego ubioru,
• jeżeli zawodnik, który ma opuścić pole gry – odmawia zejścia, zmiana nie może być dokonana.

Czas trwania zawodów (jednego meczu) to dwie 20-minutowe połowy,
• zespoły nie posiadają do swojej dyspozycji jednominutowych przerw na żądanie,
• czas zatrzymywany jest wyłącznie wtedy gdy:
- na boisku przez dłuższy czas nie ma piłki do gry (np. piłka wypadnie za teren obiektu i nie będzie drugiej),
- zachodzi podejrzenie poważnej kontuzji,
- agresywne zachowanie zawodnika, kibica lub innej osoby nie będzie pozwalało na rozgrywanie meczu,
- na zarządzenie sędziego.

Przewinienia karane wg Przepisów Gry w piłkę nożną skutkować będą:
- napomnieniem (żółtą kartką),
- wykluczeniem (czerwona kartka) i karą 2 minut.
Czas kar liczy się od momentu wznowienia gry po jej przerwaniu w celu udzielenia kary indywidualnej zawodnikowi, a nie od momentu otrzymania kary lub zejścia zawodnika z boiska. Minuty kary, które zawodnicy otrzymali w pierwszej połowie przechodzą na początek drugiej. Uzupełnienie składu wymaga zgody sędziego.

Zawodnik, który w czasie turnieju otrzyma napomnienie (żółtą kartkę) zostanie automatycznie ukarany:
• przy trzecim napomnieniu – kara dyskwalifikacji w wymiarze jednego meczu,
• przy szóstym napomnieniu – kara dyskwalifikacji w wymiarze jednego meczu,
• przy ósmym napomnieniu – kara dyskwalifikacji w wymiarze jednego meczu,
• przy każdym kolejnym napomnieniu – kara dyskwalifikacji w wymiarze jednego meczu.


Drużyna przegrywa mecz walkowerem jeżeli:
- wystawi do gry nieuprawnionego zawodnika (np. brak zgłoszenia, granica wieku, pauzującego za kartki lub inną karę),
- z własnej winy nie stawi się lub spóźni więcej niż 3 minuty na zawody,
- stawi się z mniejszą ilością zawodników niż czterech,
- wzbrania się grać pod kierunkiem sędziego wyznaczonego przez organizatora,
- schodzi z boiska przed końcem spotkania,
- zostaje zdekompletowana napomnieniami lub wykluczeniami w trakcie trwania gry - nie może grać mniej niż 4 zawodników (jeżeli po udzielonych napomnieniach lub wykluczeniach na boisku zostanie 3 zawodników to sędzia kończy mecz, a zaistniałą sytuację opisuje w protokole zawodów).
 

-------------------------------------------------------------
 
 
Organizator jednocześnie przestrzega wszystkich przed niekulturalnym zachowaniem się niezgodnym z zasadami fair-play oraz wulgarnym i obraźliwym słownictwem w kierunku do którejkolwiek z osób zaangażowanych w rozgrywki Białostockiej Ligi Sportu.

Pokaż wiadomości